Rolls-Royce Phantom: Hliníkový kráľ ciest

Na automobilovom trhu nájdeme viacero honosných značiek, jednoznačne najzvučnejším menom je však Rolls-Royce. Tento výrobca sedí na pomyselnom tróne luxusu už dlhé roky. V ostatnom čase rozšíril svoje portfólio, no jeho základným stavebným kameňom zostal model Phantom.

Vlani v januári začala anglická spoločnosť lákať na ôsmu generáciu tejto veľkej limuzíny a pred necelými dvomi mesiacmi ohlásila jej svetový debut na štvrtok 27. júla 2017. Včera vo večerných hodinách sa premiéra odohrala podľa plánu. Nový kráľ ciest je teda oficiálne tu a tentokrát je hliníkový.

Dizajn sa nijak zásadne nezmenil. Všetky charakteristické tvary zostali na svojom mieste. Rozdiely sú v detailoch: maska chladiča je tvarovo integrovaná do plechov prednej časti a svetlomety pozostávajú výhradne z diód, pričom vďaka laserovej technológii majú dosah vyše 600 metrov. Odlišné sú aj nárazníky či línie zadnej časti. Súčasťou balíka drobných zmien sú tiež disky kolies, ktoré majú v prípade predstavených exemplárov priemer 22 palcov.

Limuzína bude znovu dostupná s dvomi dĺžkami karosérie, ktoré sa od seba odlišujú priestorom na zadných sedadlách. Už tradične sa na ne nastupuje dverami otváranými proti smeru jazdy. Rolls-Royce opäť ponúka viacero konfigurácií tohto priestoru, vrátane individuálnych kresiel s možnosťou tzv. lôžkovej úpravy. Ide o novinku. Pasažieri sediaci vzadu môžu mať k dispozícii kopec komfortných prvkov, napríklad integrovanú chladničku, výklopné stolíky či veľké multimediálne displeje. Samozrejmosťou je stropné čalúnenie popretkávané množstvom diód imitujúcich nebo plné hviezd.

Z hľadiska materiálov je Phantom VIII rovnako nekompromisný ako jeho predchodcovia. Vnútorné povrchy pozostávajú prevažne z jemnej hovädzej kože a pravého dreva, nechýba plejáda kovových detailov. Novinkou je sklo použité na palubnej doske. Dizajnové spracovanie kabíny sa nijak zásadne nezmenilo, drobných dotykov súvisiacich s modernou dobou je však veľa a generačný posun cítiť aj v technológiách. Okrem armády známych funkcií obsahuje napríklad aj head-up displej či kamerovú sústavu zachytávajúcu celé okolie vozidla.

Agregát V12 s maximálnym výkonom 420 kW

Pred uvedením limuzíny bol predmetom klebiet motor, špekulovalo sa o vylepšenom pokračovaní doterajšej 6,75-litrovej atmosféry a prebratí dvakrát prepĺňanej jednotky s objemom 6,6 litra od menších súrodencov. Goodwood však vymyslel tretí scenár. Phantom ôsmej generácie síce poháňa rovnako veľký dvanásťvalec ako doposiaľ, no vzduch doňho tlačia dve turbodúchadlá.

Nanovo vyvinutá pohonná jednotka produkuje maximálny výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 900 Nm. Jej partnerom je osemstupňový automat, ktorý svoju prácu prispôsobuje satelitným údajom. Dynamické parametre Rolls-Royce nezverejnil. Určite však budú viac než dostatočné, za čo môže sila agregátu V12 i použitie ľahšej hliníkovej platformy. Presný výsledok diéty však nepoznáme.

Absencia oficiálneho čísla ušetreného ľahkým kovom je prekvapením. Automobilka spomína kilogramy iba pri zvukovej izolácii, ktorá dovedna váži až 130 kíl. Okrem jej bohatého použitia firma siahla aj po špeciálnych dvojitých oknách a pneumatikách Silent-Seal. Vďaka tomu sa úroveň vnútorného hluku pri rýchlosti 100 km/h znížila o 10 percent v porovnaní s predchodcom, ktorý bol sám extrémne tichý.

Phantom VIII využíva prepracovaný podvozok. Vpredu disponuje modifikovaným dvojitým lichobežníkovým zavesením, dozadu prišla päťprvková náprava. Samozrejmosťou je vzduchové pruženie s automatickou úpravou svetlej výšky. Jeho elektronický mozog nereaguje len na zaťaženie, okrem iných vstupov dokáže rozumieť aj údajom z kamery sledujúcej stav asfaltu.

Do predaja príde začiatkom budúceho roka

Rolls-Royce svoju vlajkovú loď postavil nanovo kompletne od podlahy, zostal však verný konzervatívnemu dizajnu i charakteristickým prvkom. Revolúciu nemožno čakať ani pri finančnej politike. Phantom ôsmej generácie príde do predaja začiatkom budúceho roka, pričom základná cena údajne presiahne 400-tisíc eur. Kráľ ciest má byť teda ešte o niečo drahší, než doposiaľ.

Zdroj: Auto Bild

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Top
Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
Prejsť na panel nástrojov